środa, 6 stycznia 2016

Skórka pomarańczowa w czekoladzie


U mnie w domu w okresie zimowym, robimy sporo soku z  pomarańczy, skórki zawsze wyrzucamy - ale przecież można je wykorzystać i to na słodko. Jak pisałam w poprzednim poście , po świętach zostaje mi zawsze dużo czekolady, także połączenie skórki z pomarańczy i czekolady było dla mnie oczywiste. Jest troszkę zabawy, ale  ... efekt słodyczy z nutą pomarańczy, naprawdę jest rewelacyjny! 
 
Składniki:
  • skórka z 5 pomarańczy
  • 200 g czekolady ( proponuje gorzką czekoladę 70 % kakao )
  • 450 g białego cukru
  • 2 łyżki masła
Przygotowanie:
Gotujemy syrop z cukru i wody, wkładamy do niego pokrojona skórkę pomarańczy, ja pokroiłam w paski. Gotujemy na małym ogniu, przekładamy na blaszkę i suszymy w piekarniku nagrzanym do 100 stopni C  przez około jedna godzinę. W tym czasie rozpuszczamy czekoladę z 2 łyżkami masła w kąpieli wodnej. Paski skórki pomarańczy  - zanurzamy w rozpuszczonej czekoladzie i kładziemy na kratkę. Gdy czekolada zastygnie, przekładamy skórkę do lodówki na około 30 minut.
Smacznego !

 

2 komentarze:

  1. No ślinotoku dostałam, uwielbiam pomarańcze, kandyzowaną skórkę... a to chyba będzie kolejna moja ulubiona odsłona tych cytrusów. Dziękuję kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Kasiu, polecam serdecznie ten cytrusowo-czekoladowy przepis !!!

      Usuń