wtorek, 3 grudnia 2013

Keks świąteczny

           Z największą przyjemnością mam zaszczyt przedstawić ulubione ciasto moich Panów, owe ciasto to  Keks napisałam, że świąteczne  bo na pewno w większości domów gości na stołach w okresie świąt Bożego Narodzenia. Wyjaśniam mój keks pieczony jest systematycznie raz w miesiącu przez okrągły rok. Był taki czas, że nawet  częściej a niektórzy dostawali keks na wynos. Mój mąż Rafał nie znał wcześniej takiego specjału, nie piekło się w jego rodzinnym   domu takiego ciasta. I po pierwszym kęsie został fanem nr jeden mojego dzisiejszego bohatera. Keks przechodził wiele metamorfoz i tak naprawdę zawsze staram się coś zmienić tak by moi Panowie mieli urozmaicenie. Aczkolwiek przedstawiony przepis jest najlepszy - serdecznie polecam !
 
Keks świąteczny
Składniki:
20 dag masła
30 dag mąki plus jedna łyżka do oprószenia owoców
3/4 szklanki cukru
10 dag suszonej żurawiny
20 dag kandyzowanych owoców
3 łyżki rumu ( można zastąpić np. sokiem z pomarańczy)
1/2 laski wanilii
4 jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Żurawinę zalać rumem, odstawić na 20 minut. Miękkie masło utrzeć z cukrem mikserem, dodać wanilię, żółtka, przesiana mąkę z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywna pianę, dodać do ciasta. Dorzucić żurawinę oraz kandyzowane owoce oprószone mąką. Ciasto wyłożyć do foremki keksowej długości 24 cm. Piec 1 h, w temperaturze 185 stopni C. Lekko przestudzić, wyjąć na kratkę. Udekorować lukrem , czekoladą ( mój keks polany jest białą czekoladą ).

 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz