piątek, 29 listopada 2013

Szyszki z ryżu



Smaki dzieciństwa, kto ich nie ma - ja przedstawiam dziś "SŁODYCZ", która wywołuje uśmiech na mojej twarzy. Pamiętam jak moja mama roztapiała cukierki krówki i formowała te pyszności. Dziś można zrobić szyszki  z masą  z puszki  i innymi wymyślnymi składnikami, ja  wróciłam do korzeni. Trzy składniki tylko tyle potrzeba. A wiecie kto pierwszy sięgnął po deser, mój mąż i jeszcze chwila i nie będzie ani jednej. Miło się patrzy jak wszystko znika z talerza, tak niewiele a jak cieszy !  

 


Składniki:
1 / 2 kg krówek mlecznych
200 g preparowanego ryżu
2-3 łyżki mleka
2 łyżki masła (ja nie dodaje masła )



Przygotowanie:
- W większym garnku roztapiamy krówki i wlewam mleko ( w tym miejscu dodaje się  masło - jak wcześniej wspomniałam ja nie dodaje tego składnika  ).

- Na małym ogniu podgrzewamy mieszankę, aż krówki się roztopią.

- Do rozpuszczonej masy wsypujemy ryż.

- Jeszcze ciepłą masę formujemy szyszki i układamy w papilotkach. Do tej czynności najlepiej mieć mokre dłonie, ryż w tedy się nie przykleja do rąk.



- Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz