wtorek, 14 maja 2013

" Pieczona  młoda pyra "

Kiedy zobaczyłam młode ziemniaki, przypomniał mi się  smak z dzieciństwa pieczonych ziemniaków z białym twarogiem i od razu pomyślałam mam sycącą przekąskę - szybką, prostą i smaczną.
Mam taki obraz  przed oczami z młodzieńczych lat jak mój dziadek nakłada sobie na pyrkę twarożek i mówi, że to jest najlepsze danie dla niego. Moja babcia mówiła na to danie ziemniaczki w mundurkach. Kiedyś się dziwiłam i nic w tym daniu nie widziałam, ale po latach na myśl o pieczonym ziemniaczku z białym serkiem  zaczynają mi pracować ślinianki. Nie mam pojęcia tylko jak namówić synka do skosztowania tego dania. Widocznie takie jedzonko docenia się po latach...
 

" Pieczona młoda pyra"

Składniki:
  • 4 średnie młode ziemniaki
  • 250 dag twarogu lub sera feta
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 1 pomidor
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • sól,pieprz
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
Przygotowanie:

Myjemy ziemniaki,  pozostawiamy w mundurkach, Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni, Zapiekamy ok. pół godziny.

W tym czasie przygotowujemy farsz serowy do ziemniaków. Drobno pokrojony ogórek, pomidor   łączymy z twarogiem. Dodajemy sprasowany czosnek i łyżkę jogurtu naturalnego. Przyprawiamy

Upieczony ziemniak  rozcinamy na pół, ale tak by połówki nadal się łączyły do środka wkładamy farsz z sera. Wierch posypujemy szczypiorkiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz