niedziela, 24 stycznia 2016

Cinnamon Rolls



    Rodzinna niedziela nie może obyć się bez zapachu ciasta w tle, a dziś przyszła mi ochota na cynamonowe bułeczki. Już od dawna za mną chodzą, kiedy to poczułam w galerii handlowej cynamonowy zapach świeżo upieczonych bułeczek polanych lukrem lub serkiem mascarpone.  
Ja osobiście wole bez polewy, ale za to ze szklanka ciepłego mleka i tak polecam podawać domownikom. Zakochacie się w tych bułeczkach !!!
 
Składniki na ciasto:
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 opakowanie suszonych drożdży  ( 7 g )
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 80 g roztopionego masła
  • 5 szklanek mąki pszennej
Składniki na nadzienie:
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 1 opakowanie cynamonu
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • skórka z 1 jednej startej cytryny  lub pomarańczy
Przygotowanie:
W misie miksera połączyć, mleko i drożdże  dokładnie wymieszać. Dodać roztopione masło , cukier wymieszać. Następnie dodać jajka i 5 szklanek maki pszennej. Wszystkie składniki  dokładnie wymieszać, tak by ciasto odchodziło od ręki, jeżeli ciasto jest zbyt luźne trzeba dodać trochę maki. Misę przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięta na 1 lub 1,5 h . Ciasto powinno przynajmniej podwoić objętość.
Przygotowanie nadzienia:
W misce wymieszać cukier brązowy, cynamon i  startą skórkę cytrynową, odstawić.
Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, oprószoną mąką . Rozwałkować ciasto na wymiar 30 x 40 cm. Ciasto posmarować roztopionym masłem, posypać mieszanką cukru, cynamonu i skórki cytrynowej. Ciasto zwinąć w roladę ,  pokroić na 3 cm plastry, przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do rozgrzanego piekarnika do 200 stopni C. Piec  12 - 15 minut, do zrumienienia się bułeczek. Po wyjęciu ciasta posmarować roztopionym masłem. Podawać z ciepłym mlekiem.
Smacznego !
 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja także je uwielbiam, tyle czasu szukałam idealnego przepisu i chyba dotknęłam ideału,,, ale pozostawiam to do oceny innym.
      Kasiu sto lat dla Ciebie i Twojego bloga pisz nam tak długo jak tylko będziesz mogła i o jeden dzień dłużej ! Sto lat dla Kuchni w Opałach !!!

      Usuń