niedziela, 3 stycznia 2016

Trufle czekoladowe - Drugie życie czekoladowych Mikołaji


                   Co robicie z czekoladowymi Mikołajami i innymi ozdobami czekoladowymi po świętach ? Ja przetapiam... i nadaje drugie życie słodkościom.

Składniki:
  • 250 g czekolady mlecznej
  • 250 g czekolady deserowej ( mikołaje czekoladowe, ozdoby choinkowe z czekolady i wszelkie słodkości, które można przetopić, a nie zostały wcześniej skonsumowane a ich termin się kończy)
  • 25 ml śmietanki kremówki
  • 20 g masła
  • orzeszki, skórka pomarańczy , owoce kandyzowane, pistacje - kto co lubi ( ja wykorzystałam orzeszki)

Przygotowanie:
Śmietankę zagotowujemy dodajemy pokruszona czekoladę mleczna i deserową, czekamy aż się rozpuści. Wszystko delikatnie miksujemy dodajemy powoli miękkie masło, ponownie całość miksujemy. Tak przygotowana masę wkładamy do lodówki, aż całkowicie zastygnie i następnie formujemy kulki. Lub wersja którą ja zastosowałam, do sylikonowych foremek do lodu wlewamy  masę czekoladową i przekładamy do lodówki, wcześniej włożyłam w masę drewniane łyżeczki i posypałam orzeszkami.
Smacznego ! 

 
 
  •  
  •   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz