środa, 27 listopada 2013

Ciasto czekoladowe

                              



           Miał być piernik, ciasteczka czekoladowe, a na końcu wyszło ciasto bardzo czekoladowe. Tyle miałam smaków na minutę, dobrze że syn opanował sytuacje bo nie wiadomo jak by się to wymyślanie  skończyło. Wiktor mówi - ja tylko czekoladowe dzisiaj zjem i co tu robić - będzie czekoladowe. Jakiś czas temu robiłam to ciasto, ale wydało mi się za suche tym razem zmieniłam co nie co i krócej trzymałam w piekarniku. Musze przyznać , że wbrew pozorom szybkie do wykonania ciasto, przyozdobione drażami kakaowo-waniliowymi.

 



Składniki:
150 g masła
100 g gorzkiej czekolady
80 g cukru pudru
100 g jasnego brązowego cukru
50 g kakao
100 ml rumu
50 ml soku z pomarańczy
170 g maki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta sody oczyszczonej
szczypta soli
3 jajka



Przygotowanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.


W garnuszku rozpuścić  maso, dodać czekoladę, oba cukry przesiane kakao i rum. Wymieszać, Cały czas podgrzać aż czekolada się rozpuści i wszystkie składniki polaczą się. Odstaw na 5 minut do lekkiego przestudzenia. Do osobnego naczynia przesiać mąkę, sodę oczyszczona i proszek do pieczenia, sól. W większym naczyniu umieścić jajka i lekko roztrzepać, dodać ciepła miksturę czekoladowa, wymieszać rózgą kuchenna do połączenia. Dodać przesiana mąkę z proszkiem do pieczenia i soda, wlać sok pomarańczowy i wymieszać rózgą by nie było grudek. Formę o średnicy 20 cm wyłóż papierem spod. Do formy wlać ciasto.
Piec w temperaturze 150 stopni C.przez ok 40-45 minut. Można wierzch ciasta polać gęstą polewa czekoladowa.

Polewa czekoladowa:
100 g gorzkiej czekolady posiekanej
50 ml Śmietany kremówki
1 łyżeczka masla w temperaturze pokojowej




W garnku umieść śmietanę, posiekana czekoladę i łyżkę masła, poczekać do wrzenia masy ,wymieszać do polaczenia się składników do uzyskania gładkiej konsystencji. Poczekać do lekkiego zgęstnienia, następnie oblać ciasto.

1 komentarz:

  1. Im bardziej czekoladowe ciasto, tym lepiej. Mam nadzieje, że równie smaczne mi wyjdzie :o)

    OdpowiedzUsuń